Deklaracja dostępności - Szkoła Podstawowa nr 7 w Lublinie

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Wstęp deklaracji

Szkoła Podstawowa nr 7 im. ks. J. Twardowskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 7 im. ks. Jana Twardowskiego w Lublinie

ul. Plażowa 9
Lublin 20-620

Data publikacji strony internetowej: 26.02.2024 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 26.02.2024 r.

Strona internetowa Szkoła Podstawowa nr 7 im. ks. J. Twardowskiego jest Częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Treści niedostępne

na stronie https://sp7test.lublin.eu/o-szkole/hymn w tabeli dodane są dane które nie są danymi tabelarycznymi, tabela została wykorzystana do budowy wyglądu strony

Wyłączenia

Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia: 16.02.2024 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez przeszkolonego pracownika

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 26.02.2024 r.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Starszy Specjalista - Marta Dudek-Żurek, marta.dudek-zurek@sp7.lublin.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 81 537 76 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostępność wejścia do budynku 

Do budynku Szkoły Podstawowej nr 7 im. ks. Jana Twardowskiego w Lublinie prowadzi wejście główne od strony parkingu przy ul. Plażowej, a także 4 wejścia dodatkowe. Przed wejściem głównym znajduje się pojedynczy stopień. Drzwi są jednostronnie otwierane na zewnątrz w prawo. Bezpośrednio za drzwiami znajduje się przedsionek: wejście w głąb szkoły wymaga pokonania kilku schodów – brak jest pochylni. Od strony parkingu na Plażowej znajduje się również wejście do działu administracji, wykorzystywane również na dostawy dla kuchni. Przed drzwiami znajduje się pojedynczy stopień, a bezpośrednio za nimi kilka schodów. Z drugiej strony budynku znajdują się 2 wejścia prowadzące bezpośrednio na szkolne korytarze – rutynowo zamykane na klucz i używane przez pracowników szkoły, lub uczniów pod ich nadzorem. Jedno wejście prowadzące na główny hol jest poprzedzone kilkoma stopniami. Drugie wejście nie ma bariery architektonicznej i prowadzi na korytarz na parterze. Można się do niego dostać obchodząc budynek szkoły chodnikiem biegnącym z początku wzdłuż budynku przy ulicy Plażowej. Ostatnie wejście prowadzi bezpośrednio do Sali gimnastycznej – wymaga pokonania ciągu schodów, by zejść z ww. chodnika.

Dostępność korytarzy, schodów i wind

Wszystkie korytarze wymagają pokonania co najmniej kilku schodów – nie licząc wymienionego krótkiego korytarza na parterze (znajdują się na nim 3 sale) w przypadku wejścia drzwiami od strony szkolnych boisk. Szkoła nie dysponuje pochylniami, windami ani innymi tego typu usprawnieniami.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych

Parking przed szkołą nie ma wyznaczonych miejsc. Nie jest to parking ogólnodostępny – rodzice mają możliwość wjeżdżania na niego tylko na czas wysadzenia, lub odbioru dziecka. Interesanci mogą skorzystać z parkingu tylko za zgodą pracowników szkoły – w takim wypadku jest im wskazywane miejsce. W przypadku osób niepełnosprawnych jest wskazywane miejsce możliwie najbliższe wejścia do szkoły.

Koordynatorzy dostępności

Marta Dudek-Żurek